За даними Державної служби статистики та Міністерства у справах ветеранів, станом на початок 2023 року, в Україні мають інвалідність 2,7 мільйона цивільних осіб та майже 500 тисяч учасників бойових дій.
У 2022 році розпочалася повномасштабна війна росії проти України. Точна кількість поранених, тим більше за видами поранень, наразі невідома. Однак вже очевидно, що від загальної кількості військовослужбовців Сил Оборони (близько 1 млн осіб) та поранених цивільних: ця кількість збільшилась на декілька сотень тисяч. І ця цифра, на жаль, буде зростати. Мова йде про пошкодження або втрати кінцівок, ураження органів зору, слуху та інші види поранень.
Всі вищезгадані особи, котрі отримали інвалідність, приєднуються до загальної кількості маломобільних груп населення. Наразі інфраструктура міста здебільшого не пристосована для їх комфортного пересування. Відтак, це обмежує їх у вільному доступі до різноманітних установ та публічних просторів. Деякі пішохідні переходи м. Івано-Франківськ, що мають ненормативні пониження бордюрного каменя, (вул. Франка, м. Івано-Франківськ) Тому в рамках ГО "Віжн Зеро" її члени створили власну громадську ініціативу "Доступний Франківськ". Обкладинка офіційної групи та сторінки ініціативи в facebook. Мета ініціативи — привернути увагу органів місцевого самоврядування до проблеми інклюзивності, вплинути на те, аби нові ремонти тротуарів відповідали чинним нормам та стандартам в частині доступності, а старіші об'єкти — почали приводити у відповідність до цих вимог. Рівність. Доступність. Інклюзивність. Безбар'єрність — на думку ініціативи, саме про це в першу чергу повинен думати та дбати кожен очільник профільного департаменту, керівник комунального підприємства та, навіть, міський голова, коли мова йде про ремонт чи нове будівництво публічних просторів. Місто має бути дружнім до всіх без винятку маломобільних груп. Кожна людина у своєму житті якийсь період часу є маломобільною. Це не лише люди з інвалідністю, це люди з порушеннями опорно-рухового апарату, з порушенням зору й слуху, батьки з дитячими візочками, люди похилого віку, люди з багажем. Ті, хто постійно чи тимчасово має труднощі з пересуванням. Зараз повномасштабне вторгнення внесло свої корективи в цю статистику. Тому наша задача — сприяти створено та створювати умови для повноцінного життя. Попри те, що нормативна база України з 2006 року передбачає наявність понижень бордюрів — у багатьох містах цим нехтують. На думку представників громадської ініціативи це не припустимо. "Якщо місто вже витрачає кошти на ремонти вулиць та тротуарів, то чому одразу не робити все правильно, з дотриманням норм та стандартів? Окрім нового будівництва, наш фокус спрямований й на старіші об'єкти, де за останні роки цілком можна було б понизити бордюри та зробити переходи доступними. Представники нашої громадської ініціативи вже подали ряд офіційних звернень до профільних органів місцевого самоврядування. Там фахово описані наявні проблеми із доступністю на деяких вулицях із посиланнями на чинні нормативні документи. Їх зміст та окремі відповіді опублікуємо вже незабаром": - координаторка громадської ініціативи, Катерина Лозовенко Приєднуйтеся до нашої групи та сторінки в Facebok. Там ми повідомляємо більш детально про поточну діяльність та інше, пов'язане із інклюзією.