Vision Zero
Громадська організація || Ukrainian non-profit organization
  • Головна
  • Публікації
  • Новини
  • Ми у ЗМІ
  • Про нас
  • Річні звіти
  • English
  • Головна
  • Публікації
  • Новини
  • Ми у ЗМІ
  • Про нас
  • Річні звіти
  • English
  • Home
  • /
  • Новини

У Верховній Раді пропонують збільшити штрафи за ремені безпеки до 1000 грн та запровадити “поліцейські чекпоінти” для виявлення нетверезих водіїв

Перевірка на алкоголь як причина для зупинки автомобіля поліцейським, підняття штрафів за некористування ременями безпеки до 1000 гривень та проведення кампаній соціального маркетингу – такі зміни в державній політиці з безпеки руху запропонували експерти та народні депутати під час круглого столу “Керування у стані алкогольного сп’яніння та ігнорування ременів безпеки як головні вбивці за кермом”, який відбувся в Комітеті з питань транспорту Верховної Ради за підтримки Всесвітнього організації охорони здоров’я.

photo_2017-05-29_09-17-18Учасники констатували, що високі штрафи за водіння в нетверезому стані, запроваджені минулого року, не дали очікуваних позитивних результатів, явище нетверезого водіння нікуди не зникло і його масштаби не зменшились. Відтак, на думку учасників дискусії, необхідними є подальші зміни в державній політиці, зокрема надання поліції повноважень зупиняти транспортні засоби для перевірки водіїв на предмет вживання алкоголю двома способами: випадкові перевірки (random breath tests) та так звані “пункти тверезості” або “чекпоінти” (sobriety checkpoints). “Такі заходи відповідають європейській практиці та мають позитивний вплив на стримання людей від сідання за кермо напідпитку. Також ми вже внесли пропозиції щодо точкових змін до Кодексу про адміністративні правопорушення, зокрема збільшити строк розгляду справ про нетверезе водіння до 6 місяців, дати поліції право оскаржувати рішення суду, та заборонити закривати за малозначимістю справи, у яких сума штрафу перевищує 1700 гривень. А штраф за водіння автомобіля особами, які попередньо позбавлені водійського посвідчення, має збільшиться у 10 разів, до 5 тисяч гривень. Це стосується в першу чергу тих, хто притягувався до відповідальності за нетверезе водіння”, – заявив народний депутат Мустафа Найєм.

Народний депутат України Олександр Опанасенко запропонував свою концепцію законодавчих змін відносно боротьби з алкоголем за кермом. “Потрібно конфісковувати транспортний засіб у тих, кого повторно протягом трьох років затримали п’яними за кермом. Розумію, що таку норму буде важко провести, але щоб навести лад, потрібні жорсткі заходи”, – вважає народний депутат. Він також запропонував збільшити норму припустимого вмісту алкоголю в крові до 0,5 проміле, бо теперішні 0,2 він вважає заниженими порівняно з європейськими практиками. Учасники дійшли згоди про необхідність бодай диференціювання міри покарання залежно від рівня алкоголю в крові, адже несправедливим є однакова міра покарання для особи, яка має вміст алкоголю 0,25 проміле, і водія, який має 2,5 проміле.

Відносно ременів безпеки, Кампанія “За безпечні дороги” представила результати щойно проведених досліджень у 20 містах України. “Наші волонтери, користуючись міжнародно визнаною методологією, вивчили поведінку близько 26 тисяч водіїв у 20 містах. Середній показник користування ременями  склав 14,9%, а в багатьох містах він значно нижчий за 10%” – повідомила координаторка кампанії Олеся Холопік. Для підвищення рівня користування ременями безпеки учасники події погодились у потребі збільшити суму штрафу хоча б до середньої вартості заправки автомобіля, тобто до 1000 грн. “Мета штрафів – не покарати людей, а стримувати їх від небезпечної поведінки. Нинішій штраф складає 51 грн., це ціна вартості двох літрів бензину  – це просто смішна сума. Вона не стримує учасників від цієї поведінки, а навпаки дає сигнал, що це порушення держава вважає неважливим”, – зауважив Тарас Шевченко, директор Центру демократії та верховенства права.

Експерти також вважають за необхідне разом зі зміною законодавства та запровадженням нових методів роботи поліції проводити кампанії соціального маркетингу. “Алкоголь і ремені – це поведінкові фактори ризику, які залежать від існуючих соціальних норм. Світовий досвід показує, що впливати на соціальні норми можна через добре продумані і реалізовані кампанії, які би поєднували просвітницькі заходи, медіа-висвітлення та зміни в роботі поліції. Прикладами успішних кампаній є “Click it or Ticket” про ремені безпеки в США та “Боб” про відповідальне вживання алкоголю в Бельгії, і Україні потрібно цьому вчитися” – зауважив Віктор Загреба, голова громадської організації “Vision Zero”.

Народний депутат Ігор Діденко, голова підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху,  зауважив, що точкові зміни в державній політиці важливі, але не менш важливим є системні зміни на рівні інституцій. “Україні потрібно нарешті створити координуючий орган з безпеки дорожнього руху, а також затвердити сильну державну стратегію. Це міжнародні рекомендації, світовий досвід. Ми вже тривалий час працюємо над цим, і запрошуємо всіх учасників брати активнішу участь в цих процесах”, – заявив він.

Підсумки цього круглого столу будуть опубліковані на сайтах громадських організацій для публічного обговорення, після чого будуть перетворені на проекти змін до нормативно-правових актів і подані до парламенту. Організатори сподіваються, що зміни будуть прийняті та почнуть діяти вже до кінця 2017 року.

За даними Кампанії “За безпечні дороги”, отриманими від Міністерства охорони здоров’я, у 2016 році в аваріях на дорогах України загинуло 4809 осіб, і 54950 було травмовано, без врахування територій, які тимчасово перебувають поза контролем уряду України. Україна має один з найгірших показників безпеки на Європейському континенті.

Posted on 29/05/2017 by Viktor Zagreba. This entry was posted in Новини and tagged адвокація, алкоголь, ремені безпеки. Bookmark the permalink.
Дозвіл повороту на червоне світло не слід підтримувати – експрес-оцінка
Наші вимоги до нового Парламенту

    ГО "Віжн Зеро" заснована у 2016 році.

    Ми зосереджуємо зусилля на трьох стратегічних напрямки навколо теми "Zero" у сфері мобільності, та на четвертому, інтегрованому напрямку:

    1. Безпека руху - нульова смертність (Zero fatalities in traffic crashes);
    2. Беземісійний громадський транспорт (Zero-emission public transport);
    3. Безбар'єрність транспортної інфраструктури та послуг (Zero barriers in mobility & transport);
    4. Повоєнне відновлення України, яке, на нашу думку, повинно відповідати принципам сталості (Sustainability) та стратегічним документам ЄС.

    ОСТАННІ ДОПИСИ:

    • Миколаїв отримав сім нових тролейбусів і планує закупити ще 20 28/09/2023
    • Афіші заходів чотирьох міст в рамках Європейського тижня мобільності 19/09/2023
    • Що не так із громадським транспортом в Україні та як зробити краще? (відео) 15/09/2023
    • Шість українських міст готують заходи в рамках Європейського тижня мобільності 13/09/2023
    • 8 українських міст закуповують електричний транспорт, сумарно на понад 4,5 млрд грн — моніторинг 08/09/2023
    • ГО “Віжн Зеро” розпочала співпрацю із Асоціацією “Енергоефективні міста України” 18/08/2023
    • Більшість українців підтримують збільшення штрафів за перевищену швидкість – результати соціологічного дослідження 04/08/2023
    • Початок діяльності ініціативи “Доступний Франківськ” 26/07/2023
    • Надвірна: невелике місто з бажанням покращувати міську мобільність 29/06/2023
    • Опублікована база даних електричного громадського транспорту України 27/06/2023
    • ГО “Віжн Зеро” продовжує наповнювати українську “Вікіпедію” профільними статтями 23/06/2023
    • Повоєнне відновлення громадського транспорту: учасники круглого столу озвучили ключові завдання та виклики 21/06/2023
    • Чернівці – саме туди було здійснено черговий ознайомчий візит командою ГО «Віжн Зеро» 16/06/2023
    • Львіському трамваю виповнилося 129 років! 06/06/2023
    • Резолюція Всеукраїнського форуму міської мобільності 29/05/2023
    • Ще один ознайомчий візит ГО “Віжн Зеро”: цього разу до Вінниці 22/05/2023
    • ГО “Віжн Зеро” стала членами коаліції RISE! 17/05/2023
    • ГО “Віжн Зеро” здійснила ознайомчий візит до Чернігова 15/05/2023
    • Круглий стіл у Львові щодо електротранспорту зібрав 46 учасників з 12 міст 03/05/2023
    • ГО “Віжн Зеро” стала співорганізатором Форуму міської мобільності 27/04/2023

    ТЕГИ:

    recovery vision zero Бельгія Вінниця Миколаїв Німеччина Україна Франківськ Хмельницький адвокація активізм алкоголь аналітика безпека руху велосипеди враження віжн зеро громадський транспорт державна політика дороги дослідження електромобільність законодавство законопроекти київ конференції львів мобільність міста навчання наука повоєнна відбудова поліція ремені безпеки сталий розвиток статистика стратегія трамваї тролейбуси факти форум міської мобільності швидкість школи євростандарти інжинірінг

Tags

recovery vision zero Бельгія Вінниця Миколаїв Німеччина Україна Франківськ Хмельницький адвокація активізм алкоголь аналітика безпека руху велосипеди враження віжн зеро громадський транспорт державна політика дороги дослідження електромобільність законодавство законопроекти київ конференції львів мобільність міста навчання наука повоєнна відбудова поліція ремені безпеки сталий розвиток статистика стратегія трамваї тролейбуси факти форум міської мобільності швидкість школи євростандарти інжинірінг

Archives

  • September 2023
  • August 2023
  • July 2023
  • June 2023
  • May 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • February 2023
  • October 2022
  • August 2022
  • June 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • February 2022
  • March 2021
  • February 2021
  • December 2020
  • November 2019
  • May 2017
  • April 2017
  • March 2017
  • February 2017
  • December 2016
  • November 2016
  • September 2016
  • August 2016
  • July 2016
  • June 2016
  • May 2016
  • March 2016
  • February 2016
  • January 2016
  • December 2015
  • May 2015
Powered by