Vision Zero
Громадська організація || Ukrainian non-profit organization
  • Головна
  • Публікації
  • Новини
  • Ми у ЗМІ
  • Про нас
  • English
  • Головна
  • Публікації
  • Новини
  • Ми у ЗМІ
  • Про нас
  • English
  • Home
  • /
  • Публікації

Заява ГО “Віжн Зеро” щодо проекту закону №8172 (про електромобільність)


Законопроєкт
№8172 спрямований на розвиток електричного транспорту. Ця ціль відповідає Європейському Зеленому курсу, Європейській стратегії сталої та розумної мобільності та Цілям сталого розвитку. Проєкт закону має два компоненти: зарядні станції для автомобілів та громадський транспорт. В частині громадського транспорту, норми прийнятого закону, на жаль, не зможуть справити очікуваного позитивного впливу на міську мобільність в Україні. Однак це є позитивним початком.

Підписуючи цю заяву, ми висловлюємо пропозицію, щоб законопроєкт №8172 став початком більш ґрунтовного процесу розробки державної політики у сфері громадського транспорту. Політики, яка б відповідала галузевим документам й найкращим практикам ЄС, й розроблялася за участі ключових зацікавлених сторін — муніципалітетів та їхніх асоціацій. 

Ми закликаємо законотворців — зокрема 24 ініціаторів законопроєкт №8172 — до наступного:

1)     Рухатися далі. Пропонуємо продовжити зміни державних політик щодо розвитку електромобільності відповідно до директив Європейської Комісії та Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Зокрема, (а) Розробку галузевого закону «Про громадський транспорт», замість застарілого підходу існування двох окремих законів про автомобільний та про електричний транспорт; (б) Розробку секторального закону “Про альтернативні палива”, відповідно до Угоди про асоціацію.

2)     Визнати, що тролейбус — це електробус. За параметрами енергоефективності, практичності, тривалості служби та вартості батарейний тролейбус переважає батарейний автобус. Україна потребує змін до законодавства, що припинять дискримінацію та «особливе ставлення» до тролейбусних систем. Україна вже зараз має другу у світі кількість міст з тролейбусними системами, і це актив, яким треба користуватися, а не викидати на “смітник історії”. Тролейбуси та трамваї повинні бути включені до державних політик розвитку електромобільності. Ми вважаємо за доцільне на рівні законодавства визначити тролейбус як (електричний) автобус, й внести низку відповідних змін в закони та підзаконні акти;

3)    Слідувати європейським практикам. Україні не варто вигадувати «власний електробус», а варто ретельно вивчити політики та механізми, що існують в ЄС та в окремих державах-членах, в яких електричний транспорт розвинений (Німеччина, Чехія, Австрія, Польща) й запроваджувати аналогічні політики та рішення. Насамперед варто впровадити євроінтеграційні зобов’язання України в рамках Угоди про асоціацію.

4)     Співпрацювати з місцевим самоврядуванням. Розробляти державну політику слід у робочому діалозі з тими, хто її потім має втілювати, у цьому випадку — з містами та їхніми асоціаціями. Законопроєкт 8172 став сюрпризом для опитаних нами міст, а для внесення пропозицій та зауважень в них було надто мало часу. У підсумку, деякі посадові особи місцевого самоврядування висловлюють обґрунтовані сумніви у можливості реалізувати положення та цілі закону. Залучення місцевого самоврядування до розробки змісту законопроєкт є вкрай важливим, щоб ці закони врешті були реалізовані в реальному житті;

5)     Не вимагати, а сприяти. Норми проєкт закону 8172 мають директивний характер, й не пропонують механізмів реалізації. Такий підхід не  повинен бути притаманний державі, в якій панують принципи демократії та децентралізації. Держава повинна не вказувати містам, що їм слід робити, а заохочувати та сприяти. Досвід ЄС показує, що це сприяння має бути насамперед через механізми співфінансування. Вважаємо, що програми державного фінансування для інфраструктури та рухомого складу міського електричного транспорту повинні бути обов’язковим елементом державної політики, й народні депутати, які закріпили в законі 8172 амбітні цілі, повинні відіграти провідну роль в розробці таких програм.

Висловлюємо нашу готовність до участі у розробці законодавства щодо питань, висвітлених вище.

Posted on 15/03/2023 by Viktor Zagreba. This entry was posted in Публікації. Bookmark the permalink.
Новий проєкт “Zero-emission Public Transport”
ГО “Віжн Зеро” виступила у комітеті Верховної Ради України

    ГО "Віжн Зеро" заснована у 2016 році.

    Ми зосереджуємо зусилля на трьох стратегічних напрямки навколо теми "Zero" у сфері мобільності:

    1. Безпека руху - нульова смертність (Zero fatalities in traffic crashes);
    2. Беземісійний громадський транспорт (Zero-emission public transport);
    3. Безбар'єрність транспортної інфраструктури та послуг (Zero barriers in mobility & transport).

    ОСТАННІ ДОПИСИ:

    • ГО “Віжн Зеро” виступила у комітеті Верховної Ради України 21/03/2023
    • Заява ГО “Віжн Зеро” щодо проекту закону №8172 (про електромобільність) 15/03/2023
    • Новий проєкт “Zero-emission Public Transport” 08/02/2023
    • Ukrainian NGOs and Greenpeace demand climate-friendly reconstruction of Ukraine 31/10/2022
    • Системи сягнень за порушення ПДР: аналітичний звіт 19/08/2022
    • Німецьке місто Фрайбург передало Львову тимчасові засоби ОДР 15/06/2022
    • Open call to help Ukrainian cities with road safety equipment 01/04/2022
    • Збираємо обладнання для організації дорожнього руху 31/03/2022
    • Безпека руху – у фокусі уваги EUAM у Львові 16/02/2022
    • Стабільно погано: лише 26% пристібаються ременями безпеки 07/12/2020

    ТЕГИ:

    Італія Бельгія Вінниця ДБН ДХО Миколаїв Німеччина Павлоград Ужгород Україна Франківськ Хмельницький Швейцарія адвокація активізм алкоголь аналітика бездіяльність бізнес велосипеди враження державна політика дороги дослідження електромобільність законодавство законопроекти київ конференції ліцензування міста навчання наука парламент планування події поліція ремені безпеки статистика стратегія факти швидкість школи євростандарти інжинірінг

Tags

Італія Бельгія Вінниця ДБН ДХО Миколаїв Німеччина Павлоград Ужгород Україна Франківськ Хмельницький Швейцарія адвокація активізм алкоголь аналітика бездіяльність бізнес велосипеди враження державна політика дороги дослідження електромобільність законодавство законопроекти київ конференції ліцензування міста навчання наука парламент планування події поліція ремені безпеки статистика стратегія факти швидкість школи євростандарти інжинірінг

Archives

  • March 2023
  • February 2023
  • October 2022
  • August 2022
  • June 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • February 2022
  • December 2020
  • November 2019
  • May 2017
  • April 2017
  • March 2017
  • February 2017
  • December 2016
  • November 2016
  • September 2016
  • August 2016
  • July 2016
  • June 2016
  • May 2016
  • April 2016
  • March 2016
  • February 2016
  • January 2016
  • December 2015
  • May 2015
Powered by