Миколаїв отримав сім нових тролейбусів і планує закупити ще 20

З початку повномасштабного вторгнення місто Миколаїв отримало сім нових тролейбусів українського виробництва за кредитні кошти у співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР). Рухомий склад надходить в рамках контракту, укладеного у 2021 році, згідно з яким переможець тендеру повинен передати місту 40 тролейбусів “Дніпро Т-203” виробництва концерну “Південмаш”. 30 одиниць із цього замовлення місто отримало ще до лютого 2022 року.

380693542_622371823411597_3177413131447601192_n

“Після початку активних бойових дій та у зв’язку з тим, що окупаційні війська впритул наблизилися до міста, ЄБРР призупинив фінансування проєкту і виконання поставок призупинилося. Однак, після численних перемовин мера міста з представниками банку та після того, як ЗСУ відкинули окупантів від міста і його перестали обстрілювати зі ствольної артилерії, фінансування проєкту було відновлено. — повідомив в коментарі для громадської організації “Vision Zero” керівник КП “Миколаївелектротранс” Юрій Сметана. 

Нові тролейбуси є повністю низькопідлоговими, оснащені сучасною електронікою та кондиціонерами, що дуже важливо у спекотному миколаївському кліматі. “Для такого південного міста, як Миколаїв, в спекотні літні дні це дуже допомагало і містяни дійсно більш охоче користувалися тролейбусами”, — коментує Юрій Сметана. Він має підстави це стверджувати, оскільки місто має точні дані щодо перевезених пасажирів: “В нас у кожному тролейбусі встановлена електронна система підрахунку пасажиропотоку, тому ми бачимо, скільки ми щодня перевозимо пасажирів саме у тролейбусах”, — повідомив керівник підприємства. 

Зараз Миколаїв готує технічну документацію для наступного тендеру на закупівлю гібридних тролейбусів з додатковою батареєю, які зможуть забезпечити сполучення з віддаленими міськими районами. У технічних вимогах “Миколаївелектротранс” зазначає запас ходу не менше ніж 20 кілометрів та наявність підключення на 380 вольт для можливості зарядки не лише від контактної мережі, але й в депо або на кінцевих зупинках.

379000993_619798250335621_794855163535826476_n

За словами керівника КП “Миколаївелектротранс”, Миколаївська міська рада та міський голова Олександр Сенкевич вже багато років роблять акцент на те, що в місті повинен бути основним перевізником комунальний транспорт, особливо електричний. Саме тому містом була укладена угода з ЄБРР на отримання кредиту для модернізації і оновлення тролейбусного парку в місті Миколаїв.

Довідка від ГО “Vision Zero”: На маршрути Миколаєва у 2023 році щодня виходить в середньому 30 тролейбусів. З них близько 90% є сучасними зразками з низькою підлогою. Під час обстрілів міста у 2022 році було пошкоджено 31 тролейбус, серед них 18 нових тролейбусів “Дніпро”. Всі нові тролейбуси були відновлені й зараз працюють на маршрутах.

У 2019 році Миколаїв був першим містом України, яке розробило і затвердило План сталої міської мобільності. Розвиток електричного громадського транспорту закріплено в Плані як ключовий пріоритет міста у сфері міської мобільності.

Джерело фото: Facebook-сторінка Миколаївської міської ради.